– fokus på din neste stilling

 

Kultur- og idrettskonsulent

 

Kort om stillingen

Nome kommune har ledig 100 prosent fast stilling som kultur- og idrettskonsulent med snarlig tiltredelse. Vår nye medarbeider skal jobbe med utvikling, forvaltning og drift av ulike sider av kultur, idrett og fritidsaktiviteter. Nome kommune ønsker å fremstå som en kreativ kulturkommune med fokus på utvikling og nyskaping, hvor også nye områder skal kunne inkluderes i saksfeltet.

Beskrivelse av arbeidsstedet

Avdelingen for kultur, fritid og folkehelse har ansvar for kulturskole, bibliotek, kino, ungdomsklubb og drift av Ulefoss samfunnshus. Avdelingen bidrar med kultur og fritidstilbud, kulturarv, kulturarenaer, kunst- og kulturformidling og arrangementsutvikling. Avdelingen har totalt med små og store stillinger mellom 20 og 25 ansatte (varierer). Nærmeste overordnede vil være avdelingsleder for kultur, fritid og folkehelse.

Stillingsbeskrivelse

Vår nye medarbeider skal stimulere til et rikt aktivitetsfremmende kulturliv, der saksbehandling innenfor fagområdene, samt nettverk og kontaktskapende aktivitet er viktig.
Vi søker derfor etter nettopp deg som er engasjert og ønsker å tilrettelegge for et godt samarbeid internt og eksternt rundt kultur, idrett og frivillighet i Nome kommune.

Arbeidsoppgaver

– Følge opp/ saksbehandle søknad om spillemidler og tilskuddsordninger for det samlede idrett- og kulturfeltet
– Fast kontaktperson mot Nome Idrettsråd og Nome kulturnettverk
– Utvikle, planlegge og gjennomføre kulturarrangementer/ prosjekter
– Markedsføre kommunens kulturtilbud
– Søke eksterne prosjektmidler knyttet til kultur- og idrettsrelatert virksomhet
– Samarbeide med og bistå kollegaer innenfor kulturtjenestens samlede arbeidsområde med kulturformidling, arrangement og prosjektoppfølging
– Andre oppgaver knyttet til avdelingens virksomhet kan bli aktuelle etter en samlet vurdering

Kvalifikasjoner

– Bachelor innen kultur og/ eller idrett
– Kandidater med relevant erfaring innen ett eller begge fagområder og dokumenterte resultater vil også bli vurdert
– Kunnskap om offentlig forvaltning og saksbehandlingsrutiner. Det er et ønske om kompetanse på spillemiddelordningen
– God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
– Gode IKT-kunnskaper
– Fordel med førerkort klasse B.

Personlige egenskaper

Vi søker en medarbeider som kan være fleksibel med tanke på arbeidstid ettersom det må påregnes noe kvelds- og helgearbeid ved evt. arrangement og møter. Vi ønsker en kollega som passer godt inn i vårt team, som ønsker samarbeid på tvers, og som sammen bidrar til å løfte kultur- og frivillighetsfeltet i kommunen.

– Du er dedikert og nytenkende i forhold til kultur- og idrettsfeltets viktige rolle i samfunnet
– Du er kontaktskapende, bygger opp gode relasjoner og kontakt med idretten og frivillige organisasjoner
– Du evner å jobbe selvstendig og målrettet
– Du har stor arbeidskapasitet, er strukturert og med høy gjennomføringsevne
– Du er selvstendig, kan gjennomføre oppgavene alene og i samarbeid med andre
– Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi kan tilby

– Et bredt og variert fagmiljø med gode muligheter for videreutvikling
– Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
– Lønn i tråd med tariff for stillingskode 6599
– Pensjonsordning i KLP

Politiattest

Politiattest må innhentes før evt. arbeidsavtale kan inngås.

Annet

Vilkår for stillingen følger av lov og avtaler som gjelder til enhver tid. Kopi av vitnemål og attester leveres i forbindelse med intervjuet.

Offentliggjøring

Søkere kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å bli unntatt for offentlighet. Dersom ønsket ikke etterkommes, vil søkeren bli varslet om dette (offentleglova § 25).

Slik søker du

Vi anbefaler å ha skrevet søknadsteksten i et tekstbehandlingssystem før du starter søkeprosessen. Da kan du lime (kopiere) inn teksten i søknaden.

Når du begynner å registrere søknaden må du ferdigstille, det er ikke mulig å mellomlagre søknaden.

Søk på den aktuelle stillingen ved å klikke på “linken” og gjennomfør de fem hovedpunktene før du sender søknaden ved hjelp av det siste punktet.

Hvis du har huket av for at du vil ha dokumenter og annen kommunikasjon tilsendt elektronisk, vil du få en epost med kvittering om at søknaden er mottatt.

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist 15.01.2023

 

Vår ref1243 Merk søknad

Fakta

Selskap Nome kommune

Stilling Konsulent

Stillingstype Fast dagtid

Lokasjon Avdeling for kultur, fritid og folkehelse

 

Kontakter

Cedomir Popadic, Konstituert avdelingsleder
cepo@nome.kommune.no
Mobil  942 50 429

Frid Elisabeth Berge, Etatsjef samfunnsutvikling
frib1201@nome.kommune.no
Mobil  482 24 469  Arbeid  482 24 469

 

Kanalkommunen Nome ligger “midt i smørøyet” og er en kommune med flere vakre steder å
bosette seg. Største del av befolkningen bor i eller omkring Lunde og Ulefoss sentrum.
Det er kort vei til Grenlandsregionen i sør og til Bø i Midt-Telemark med vakre Lifjell i nord.
Det er kun 30-60 minutters kjøring til sjø og fjell, og kun 2 timer til Oslo. Sørlandsbanen
stopper i Lunde.
Kommunen har ca. 6600 innbyggere og et areal på 434 km². Nome har barnehagedekning,
ledige boligtomter, videregående skoler og kort vei til universitetet i Sørøst-Norge (Bø,
Porsgrunn og Notodden).

 

Del stillingen

Selskap

Nome kommune

Kategorier

Kontaktinfo

  • Lars-Arne Oldernes
  • Tittel: Økonomisjef
  • E-Post: laol0704@nome.kommune.no
  • Mobil/Tlf: Mobil 488 90 324

Lokasjon

  • Ulefoss

Søknadsfrist

Januar 15, 2023